lunes, 30 de mayo de 2011

REFLEXIÓ DE LES TIC I DELS TABLETS A L’ESCOLA

Cada cop més anem veient com el/la botiguer/a del davant de casa, ja no utilitza el cap per calcular el que ha de pagar un client, ni tampoc la calculadora, ni les màquines enregistradores ni res que se li assembli. Ara ja estan tots informatitzats amb aparells que llegeixen el codi de barres de cada producte i fa les operacions necessaries per calcular el total a pagar. Com han canviat les coses. Nosaltres no hem vist ni la major part d’aquest procés però si que ens en podem fer a la idea quan els pares o els avis ens ho expliquen. O te n’acabes adonant quan veus que els pares no saben com utilitzar un telèfon mòbil, un ordinador, un forn, un microones o una cafetera. Fins i tot les coses més comunes i habituals en una casa, acaben també modificades per les noves tecnologies. Per tant, m’atreviria a afirmar que les noves tecnologies ja estan pràcticament incorporades a tots els àmbits de la societat.
Els nens i nenes d’avui en dia sabem fer servir qualsevol cosa que els hi poses al davant. Saben fer funcionar qualsevol telèfon mòbil, qualsevol aparell de cuina, qualsevol televisió, ordinador, etc. Han nascut amb aquest poder.
Un altre àmbit que cada vegada més s’esta modificant per les TIC o TAC és l’àmbit de l’educació. Cal plantejar-nos les següents preguntes:
- Canviar la pissarra de tota la vida per les Pissarres Digitals Interactives (PDI)?
- Deixar anar el bolígraf de tinta i el guix per les tecles o els llàpis de la PDI?
Penso que no ens podem oposar a un canvi global que esta patint la societat. Tot evoluciona, nosaltres també vam evolucionar al seu moment. Per tant, cal seguir el fil. I on aplicar aquest canvi de manera més ràpida i eficaç? I què millor estar empapat d’aquest món des de ben petit?
D’entre tots els aparells que s’han creat, hi ha el més nou de tots: els tablets. Aquestes noves pantalles tàctils són una petita part del futur i la introducció a la realitat augmentada. 
L’atractiu dels tablets per un estudiant és obvi: és prim, lleuger, fàcil utilització, major vida útil de la bateria, etc.
Parlant en temes d’educació és un bon recurs per utilitzar amb els nens i nenes. Potser sí que es deixen d’aprendre altres coses que abans si que es feien servir, però si els temps han canviat, l’escola també ho ha de fer. De què et serveix aprendre coses que abans servien per alguna cosa i ara no? No m’estic referint a càlcul mental o a llegir i escriure. M’estic referint a qüestions més d’habilitats i capacitats. Tornant al tema dels tablets a l’escola, podria ser un nou software a introduir a les aules.
Per concloure, dir que aquesta nova interfície no només és útil per qualsevol usuari. Sinó que l’escola també pot disposar-ne per tal de treballar amb noves eines amb els alumnes.

No hay comentarios:

Publicar un comentario