lunes, 2 de mayo de 2011

LA PLANIFICACIÓ EN EL PROCÉS D’INTEGRACIÓ DE LES TIC A L’AULA

Com podem integrar les TIC a l’aula? Què s’ha de fer? Què s’ha de tenir en compte? Hem de planificar les activitats tenint en compte les TIC? ...

La resposta a totes aquestes preguntes ens la proporciona l’article: “La planificació en el procés d’integració de les TIC a l’aula”. Ens dóna respostes a tot això i més. També ens proporciona una pauta que permet al professor preguntar-se sobre aquestes qüestions plantejades anteriorment que seran clar per a la introducció de les TIC a l’aula. Aquest pla s’anomena Pla x TIC (Pauta de Planificació per a la Integració de les TIC a l’aula). Assenyalar també que aquesta paula ha estat creada amb objectiu d’afavorir la reflexió i presa de decisions per part del professor sobre la integració de les TIC a la seva aula. Això no significa que n’hagi de fer un ús individual de la pauta, sinó que hauria d’anar acompanyada de la reflexió conjunta i compartida amb la resta de professora del cile i/o etapa.

Tal i com diu al principi de l’article: Les autores (Anna Espasa i Teresa Guasch) expliquen com s’ha dut a terme el procés de planificació per a la integració de les TIC en un centre escolar, amb la implicació de tota la comunitat.

Penso que aquest va ser un bon article al començament d’aquest nou concepte de noves tecnologies. L’any 2004, poc desprès de què aparaguessin per primer cop les tres lletres que tant es repeteixen a l’escola: TIC, es va crear aquest article.

Extret de:
Espasa, A., Guasch, T. (2004). La planificació en el procés d’integració de les TIC a l’aula. Perspectiva Escolar, 290, 75-81.

No hay comentarios:

Publicar un comentario